Friday, April 21, 2017

Post Beranak

Alhamdulillah, berakhir sudah penantian selama 9 bulan. Baby perempuan comel putih gebu bambam bonda dah keluar.

Okey, sambungan lepas keluar OT. Aku dah masuk ward balik, Syafiq dah azankan baby. Lepas jumpa baby kat OT tu aku tak jumpa dah, maybe sbb aku mamai lagi kot. so malam tu aku tidur je.

Tapi tidur tak tidur lah, kepala otak aku dok pikir kenapa tak jumpe baby lagi. haha! Tak tidur lena pun malam tu walaupun mengantok yang amat. Risauu je, aku actually risaukan baby tak minum susu lagi lepas lahir.

Esoknya, ehh.. pagi nya..
Aku bangun je nurse letak baby sebelah aku. terus aku tanya nurse "baby tak minum susu ke semalaman?" nurse jawab "minum, kita bagi formula milk dulu, jgn risau takkan laa kami biar baby kelaparan"

Fuh lega!

aku dok laa tatap muka baby sepuas hati. time tu nak bergerak apa pun x boleh. tak lama lepas tu nurse datang, tukarkan baju aku. aku dah pakai baju pink tu balik dah.

Tak lama lepas tu dah visiting hour. Mami abah mama papa syafiq datang. Lepas tu nurse datang balik buka kan tube kencing aku, dia cakap dah kul 12, dah 12 jam dah lps operation, aku kena belajar untuk jalan dan bergerak pegi toilet. takleh pakai tube kencing dah. Time tu doctor fisio pun datang ajarkan cara cara nak bergerak. Ya ammmpunnnn! sakitnya nak bergerak walaupun sikit.
Lepas tu aku minum milo, aku muntah. haha. adoii, seksanya rasa waktu tu.
SERIOUSLY, CZER SAKIT LEPAS OPERATION!

aku dah terpaksa untuk bergerak sendiri. struggle untuk bangun pegi toilet untuk mandi. alhamdulillah, tak jatuh haha! at the same time semua orang tengah happy tengok cucu. kikiki.

macam macam lah rintangan time tu, kena susukan baby walaupun kite takleh bergerak. kena bangun g kencing, kena itu kena ini, kena tukar katil etc. Tuhan je yang tau sakit nak bergerak tu. Even baring nak tukar posisi pun sakit. tapi Bonda kena kuat! yeaaah!

Alhamdulillah, the next day 4 April dah boleh discharge. Itu pun kul 7pm. Rein, Apot, Ayen & Gelpren datang melawat. end up kena hantar kitorang balik rumah. Sebabnya Syafiq pun tak expect boleh balik hari tu, dia pun datang naik motor je. Aku tumpang la kete Rein balik rumah.







No comments:

Post a Comment