Saturday, December 26, 2009

utk Hasmida ku yang tersayang...muahahah

FINE ar...haha. kwn aku nie bernama Mieda tetibe mintak recipe la pulak..haish..tau la sedap. mlm nie, kitorang 1 family mkn roasted chicken. mcm sambut xmas la jugak cuma bukan turkey je! haha...so aku accompany dgn corslaw jela mls nak pikir. pastu end with bread butter pudding.OKEY! tp dah melayu tu melayu la jugak...adek aku yg bijak ni makan corslaw dgn nasik. ok fineee....xkisah la asal kan kenyang!
jadi...meh la aku share resipe rahsia (rahsia ke??? aku blaja dlm kelas kot..bukan rahsia dh ne)
Roasted Chicken
ayam seko ke, separuh ke..up to you
then gaul kan dgn serbuk2 herbs mcm rosemary,thyme,paprika,oregano dn ape2 je english herbs yang anda berkenan di hati...
then, masuk kan black pepper sauce, A1 sauce, HP sauce, and season dgn salt n pepper.
then perap dlm 1 hour ke...then bakar dlm oven smpi siap...MAKAN!!
oh ye...lupa,letak lemon zest skali.. sikit je.
* ari tu gatal tgn aku letak garammasala skali...so dlm mcm indian-english style ayam nii...tapi SODAP!

No comments:

Post a Comment